Vila në pronësi të vrasësit të Cosa Nostra Giuseppe ‘Scarpuzzedda’ Greco, gati 40 metra e lartë. Fotografi nga Alessio Mamo

Autor: Roberto Saviano dhe Lorenzo Tondo | The Guardian

Jugu i vendit mban shenjat se si bosët pasuruan klanet e tyre me ndërtesa të paligjshme, brutaliste dhe vila të zhurmshme, tani të shkatërruara.

Nëse pyet Maurizio Cartën se çfarë pamje ka mafia, ai do të të dërgojë në zonat e banuara të kryeqytetit sicilian të Palermos. Atje, qindra blloqe apartamentesh të shkreta, të papërshkrueshme gri, “plagosin” periferitë dhe një pjesë të madhe të qendrës historike.

Ishte rezultat i një furi ndërtimesh të viteve 1960 dhe 1970, kur Vito Ciancimino, një mafioz nga klani i dhunshëm Corleonesi, urdhëroi prishjen e pallateve të shkëlqyera të artit të ri për të krijuar hapësirë ​​për blloqe kullash brutaliste, duke mbuluar zona të gjera natyrore dhe kopshtesh me ton prej betoni. Ishte një nga kapitujt më të errët në urbanizimin pas Luftës së Siçilisë dhe do të hyjë në histori si “thesi i Palermos”.

Mafia siçiliane kishte deklaruar që planifikimi urban në Palermo do të kontrollohej nga Ciancimino, i cili në 1959 u emërua shef i punëve publike nga administrata publike. Fjala thes nuk u zgjodh rastësisht për të përshkruar atë periudhë, thotë Carta, profesor i planifikimit urban në Universitetin e Palermos. “Ashtu si plaçkitjet e barbarëve, mafiozët shkatërruan qytetin me çimento, duke shpërfytyruar parqet, peizazhin dhe bukuritë natyrore të tij“.

Rrënojat nga prishjet dhe materialet e ndërtimit u hodhën në bregdet, duke shkaktuar ndotjen e plazheve, shumë prej të cilave kanë mbetur të paaksesueshme për notarët edhe sot.

Palermo tani është e dominuar nga blloqe te kullave brutaliste pas shembjes mafioze të pallateve të artit të madh të qytetit. Fotografi nga Alessio Mamo

“Me thesin e Palermos, mafia shfaqi fuqinë e saj të madhe kriminale”, thotë Carta. “Ata u dërguan një mesazh institucioneve, duke u bërë të qartë se ata, bosët, kishin fuqinë të ndryshonin jo vetëm ligjet që rregullonin projektet e planifikimit urban dhe formën e qytetit, por edhe klimën lokale”.

Palermo ishte ndërtuar për të lejuar flladin të dilte nga malet dhe të kthehej përsëri për të freskuar qytetin. Me ato ndërtime të larta të ndërtuara përgjatë bregdetit dhe rrëzë maleve, Palermo u bë një qytet i nxehtë, i errët dhe mbytës. ”

Ai shton: “Bosët gjithashtu dërguan një mesazh për mijëra qytetarë që ishin të pastrehë pas Luftës së Dytë Botërore: nëse ato familje do të kishin gjetur një shtëpi, kjo do të ishte falë mafiozëve“.

Tre shekuj pasi Papa Urban VIII ia besoi planifikimin arkitektonik dhe urbanistik të kishës katolike Gian Lorenzo Bernini për të përfaqësuar Vatikanin si një forcë triumfale, mafia po përdorte arkitekturën për të shfaqur fuqinë e saj.

Arkitektura mafioze, si të gjitha veprimtaritë e klaneve, ka sintaksën, logjikën dhe funksionin e saj.

Bernini projektoi Burimin e shkëlqyer të Katër Lumenjve në Piazza Navona të Romës dhe Sheshin e Shën Pjetrit. Ciancimino, i cili nuk ishte as artist dhe as arkitekt, autorizoi ndërtimin e 4,000 blloqeve të apartamenteve në Palermo, pothuajse gjysma e të cilave u ndërtuan nga kompani me lidhje të drejtpërdrejta me klanet e Cosa Nostra.

Observer udhëtoi në rajonet jugore të Italisë me një histori të krimit të organizuar, ku provat e mafies qëndrojnë në zëvendësimin e rezidencave të shekullit të 19-të me blloqe betoni dhe në dhjetëra ndërtime të papërfunduara dhe të rrënuara në brigjet e plazheve spektakolare, ku mafiozët me lidhje me administratorët publikë u lejuan të ndërtonin. Dhe atje mund të shihet se çfarë është mafia duke parë vilat e paturpshme dhe të pahijshme të bosëve, secila një demonstrim i forcës, ashtu si monarkitë dhe diktaturat.

Thesi i Palermos është mbase shembulli më klasik se si mafia siciliane jo vetëm ka vrarë dhe varfëruar, por edhe ka njollosur peizazhin përmes projekteve të ndërtimit që, pasi kishin marrë paratë për përfundimin e tyre, zakonisht mbeteshin të papërfunduara.

Një skenë nga seria kriminale televizive Gomorrah, e cila u frymëzua nga klanet Camorra.

Në fund të viteve 1970, super shefi mafioz Michele Greco, me nofkën “Papa”, dhe kreu i Kupolës, organi drejtues i Cosa Nostra, e fiksoi ambicien e tij te Pizzo Sella, një pelerinë e shkëlqyer në gji të Palermos që dominon në qytetin dhe plazhi në Mondello. Sipas prokurorëve, Greco dha bekimin e tij për ndërtimin e 314 vilave të paligjshme këtu. Kur autoritetet filluan të hetonin skemën, tashmë ishte tepër vonë. Gjysma ishte ndërtuar dhe gjysma tjetër mbeti e papërfunduar.

Sot, Pizzo Sella, e njohur si “kodra e çnderimit” është një vend i skeleteve të kalbura ngadalë të 170 vilave, disa prej të cilave u konfiskuan nga autoritetet, por nuk u rrafshuan kurrë dhe janë bërë një grumbull mbeturinash në ajër të hapur të pushtuar nga minjtë – një mbresë e thellë në një nga pikat më të bukura në Siçili.

Arkitektura për mafian nuk është thjesht një shfaqje e fuqisë, por edhe një biznes shumë fitimprurës për klanet, të cilat, falë korrupsionit në sektorin e punëve publike dhe firmave të ndërtimit të lidhura drejtpërdrejt ose indirekt me krimin e organizuar, kanë grumbulluar miliona gjatë viteve duke furnizuar materiale ndërtimi dhe “beton të pa armuar” – që përmbajnë një sasi disproporcionale të rërës dhe ujit, dhe shumë pak çimento – për të ndërtuar rrugë, shkolla, spitale dhe ura në vendet e prirura për rrëshqitje toke ose përmbytje, përgjatë shkëmbinjve, dhe në zona me rrezik hidrogjeologjik dhe sizmik.

Në Castel Volturno, rreth 30 milje në veriperëndim të Napolit, në një peizazh me bukuri të pazakontë midis malit Dragone dhe ishullit Ischia, janë ndërtuar 24,000 ndërtime të paligjshme, shumica në breg të detit. Mijëra janë konfiskuar ose kapur dhe rrënojat e të tjerëve janë shpërndarë në 17 milje plazh – si objekte arkeologjike nga një katastrofë post-apokaliptike.

Gjërat ndryshojnë kur bosët ndërtojnë shtëpitë e tyre. Vila mafioze pasqyrojnë personalitetin e rezidentëve dhe karakterin e klanit që ata përfaqësojnë. Vilat e bosëve të Siçilisë dhe Kamorrës, për shembull, ishin krijuar për të komunikuar fuqinë nga një këndvështrim estetik – vila madhështore që i ngjajnë atyre të princërve apo dukave të mëdhenj.

Në qytetin e Casal di Principe, territori i një prej klaneve më të fuqishme Camorra, i cili frymëzoi serinë kriminale “TV Gomorrah”, shefi i bosëve Walter Schiavone kishte ndërtuar një vilë që ishte modeli i saktë i shtëpisë së Tony Montana, gangsterit imagjinar luajtur nga Al Pacino në filmin “Brian De Palma Scarface” – dhe njihet edhe si Villa Scarface.

Stefano Bontate, një bos mafioz sicilian, jetonte në një seri apartamentesh dhe vilash luksoze në Palermo. Ai u qëllua me armë në 1981 me një kallashnikov nga një prej vrasësve më të thekur të Cosa Nostra, Giuseppe “Scarpuzzedda” Greco.

Scarpuzzedda, i cili mburrej se kishte vrarë pothuajse 60 njerëz, zotëronte një vilë gati 40 metra të lartë të vendosur në një shkëmb në bregdetin e Mongerbino. Vila, tani e konfiskuar dhe e braktisur, ka një shkallë që të çon drejtpërdrejt në det.

Scarpuzzedda u vra me urdhër të shefit të bosëve të klanit Corleonesi, Salvatore “Totò” Riina. Ai gjithashtu zotëronte disa vila, por zgjodhi të mbante një rezidencë në qendër të Corleone, ku ai lindi. Edhe këtu mesazhi ishte i qartë: bosët mund të ndërtonin kudo në botë, por ata zgjodhën të ndërtonin shtëpitë e tyre në territorin e tyre, edhe nëse veprimi kështu ishte më pak joshës.

Lexoni artikullin e plotë: Buried in concrete: how the mafia made a killing from the destruction of Italy’s south

Raporto

PËRGJIGJU

Ju lutemi shkruani komentin tuaj!
Ju lutem shkruani emrin tuaj këtu